Vi vill göra allt för att ge dig bästa möjliga näthandelsupplevelse och följer direktiv från distansavtalslagen, personuppgiftslagen, konsumentverkets och allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. När du bekräftat köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra Köpvillkor och därmed lagt en bindande order.

 

Allmänna villkor

  • För att få beställa från oss måste man ha fyllt 18 år eller ha målsmans tillstånd.
  • Samtliga priser på hemsidan är inklusive moms.
  • Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar, felskrivningar, produktförändringar, färgavvikelser och slutförsäljningar.
  • Personuppgifter som ges till oss hamnar enbart i vårt egna system och sprids ej till tredje part.
  • Orderbekräftelse skickas via mail till den e-postadress du angivit vid beställningen. OBS! Kontrollera att du anger rätt e-postadress. Om du inte får någon bekräftelse av oss kan du ha angivit en felaktig adress. Kontakta oss i så fall.

 

Betalningsalternativ

  • Kortbetalning via Paypal. Alla kortbetalningsuppgifter hanteras av Paypal. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos oss. Paypal behandlar kundens uppgifter i enlighet med PUL (personuppgiftslagen).
  • Swish: Genom en överföring med din mobil via Swish till mobilnummer 0700-146565 (Jonas Pedersen).
  • Överföring till vårt bankkonto. Sätt in totalbeloppet inklusive frakt på kontonummer: 9271-6002231.

 

Frakt och leverans

  • Leveranser endast inom Sverige.
  • Bor du i närheten av Linköping kontakta oss gärna för avhämtning, så slipper du fraktavgiften.
  • Leveranser sker med Postnord eller Schenker, beroende på vikt och storlek. Med Postnord kommer paketet i din brevlåda alternativt hämtas hos närmaste postombud (beroende på storlek och vikt). Med Schenker anländer ditt paket hos närmaste serviceombud.
  • Vi packar och skickar paketet vanligen inom 24h.
  • Vi hör alltid av oss via e-post och meddelar när paketet har skickats..
  • Om varan är slutsåld meddelas detta per e-post.

 

Avbeställning

  • Du kan alltid avbeställa en vara såvida den inte hunnit skickats genom att kontakta oss.

 

Outlösta paket

  • Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

 

Reklamation och felleverans

  • När du tar emot din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället.
  • Vi kontrollerar alltid alla varor noggrant innan vi skickar iväg dem. Får du trots allt en defekt eller felaktig vara ska du kontakta oss inom 3 dagar efter att du mottagit varan. Returen sker på vår bekostnad, men du måste alltid kontakta oss först annars kan vi inte godkänna returen.

 

Ångerrätt

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen. Detta förutsätter att varan som skall returneras är oanvänd och oskadad i originalförpackning.
  • Bifoga kopia på följesedel och kvitto.
  • Vi betalar tillbaka värdet på varan (inte frakten).
  • Kunden står alltid för returfrakten.
  • Kontakta oss innan du returnerar något.